Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Pravidlá obsluhy v hotelovej izbe

Posted 3.12.2017

Obsluha na izbách – roomservis je najžiadanejšou službou obsluhy na hotelových izbách.

Poskytuje sa v hoteloch vyšších tried, kde si hostia môžu objednať jedlá a nápoje do svojej hotelovej izby.

Pre tento účel sa zostavuje etážový jedálny lístok, ktorý obsahuje aj informácie, kde sa má oznámiť objednávka a v akom čase je v prevádzke etážová služba.

 

Etážový jedálny lístok (príp. aj raňajkový) sa umiestňuje priamo v izbe na viditeľnom mieste. Napr. hosť je po dlhšej ceste unavený a nechce sa prezliekať do reštaurácie. Z ponúkaného sortimentu v jedálnom lístku si objedná menší obed, alebo večeru s občerstvením. Teda etážový jedálny lístok plní gastronomickú, propagačnú aj komerčnú funkciu.

 

Poradie jedál na jedálnom lístku pre etážový servis:

-  teplé nápoje                                                       - mliečne výrobky, syry

-  vaječné jedlá                                                     - doplnky (maslo, med džem)

-  teplé údeniny                                                    - pivo

-  výrobky studenej kuchyne                               - chlieb, pečivo

 

Platia tu tieto pravidlá:

 

-      raňajky a ostatné jedlá počas dňa si objednávame prostredníctvom hotelového lístka, ktorý má dlhšiu dobu platnosti

-      raňajkový lístok má aj niekoľko variantov raňajkového menu

-      do miestnosti vstupujeme na tretie zaklopanie otočený chrbtom

-      po vstupe pozdravíme, vojdeme dnu a pozorne si vypočujeme objednávku

-      telefonické objednávky pre istotu nahlas zopakujeme

-      počas servírovania sa v izbách zdržíme len minimálne, správame sa taktne , diskrétne a profesionálne 

-      v izbe zostávame len vtedy, ak si hosť želá obsluhovať

 

                 

Technické vybavenie pre obsluhu na etáži

 

Na každom poschodí je zriadený office, ktorý je umiestnený čo najbližšie k výťahom a spojený s výťahom do kuchyne. Tam je všetok potrebný inventár na podávanie raňajok dezertné a veľké taniere, príbory, kávové lyžičky, šálky a podšálky na kávu a čaj, poháre, kanvičky,  misky, tácky, podnosy,

 Z technických zariadení je to chladnička, mraznička, varič, mikrovlnná rúra, opekač hrianok, toastovač, gril, varič, ohrievače, vozíky, výrobník ľadu. 

 Z doplnkových  zariadení je to kuchynská linka, drez s teplou a studenou vodou, telefón, stoly a skrinky na inventár, Súčasťou sú aj skladovacie priestory.

 

Podávanie raňajok na izbách

 

Je to najžiadanejšia služba obsluhy na hotelových izbách. Môžu sa objednať osobne, telefonicky, alebo písomne – formou vyplnených visačiek zavesených na dverách izieb. Hosť vyplní určité náležitosti – číslo izby, meno, dátum a čas podávania raňajok, počet osôb, sortiment podávaných jedál a nápojov a celú objednávku podpíše.

Visačky visia na kľučkách dverí do 4 hodiny ráno. Potom ich čašníci, alebo chyžné zhromažďujú v etážovom office, triedia a vybavujú podľa požadovaného času a sortimentu.

Visačky neskôr slúžia ako podklad pri priebežnom alebo záverečnom zúčtovaní.

 

Praktická príprava podnosov a vozíkov

 

Najpoužívanejšou technikou je vybavenie celej objednávky naraz na prestretom podnose.

Podnos prestrieme tak, aby jeden až dvaja hostia mohli konzumovať bez ďalšej úpravy.

Pri servírovaní pre väčšie spoločnosti najprv stôl prestrieme obrusom a potom sa riadime pravidlami jednoduchej obsluhy. 

Pri slávnostných príležitostiach pracujeme s keridónom alebo s ponukovými vozíkmi.

Pri servírovaní jedál na podnosoch postupujeme takto :

-      pripravíme si dostatočné množstvo podnosov a prestrieme ich obrúskom – pre každú izbu zvlášť s číslom izby

-      na podnosy si položíme dezertné taniere, príbory, šálky s podšálkami, soľničky a koreničky

-      pred vybavením objednávky sa doplnia pokrmy, raňajkové prílohy a nápoje v kanvičkách

-      takto pripravené podnosy nosíme na rukách, vozíkoch alebo v prepravných skriniach

-      na udržanie primeranej teploty používame klošé, ohrievače a ohrievacie dosky

-      spolu s objednávkou priložíme účet, ktorý hosť zaplatí ihneď, alebo má na recepcii otvorený účet

-      použitý inventár zberáme až po odchode hosťa z izby,  čašník alebo chyžná 

HOTELTEAM - RIADENIE HOTELOV S PRIDANOU HODNOTOU

Vyberáme z našich služieb...

Identifikácia problému

pre vyriešenie problému, je potrebné ho najprv detailne poznať

Rekonštrukcia Vášho hotelového tímu

zlý manažér rieši problémy - dobrý im predchádza

Virtuálny rezervačný systém VHRS

Zavádzame 4D virtuálny rezervačný systém - s virtuálnou recepciou aj počas pobytu...

Personálny manažment hotelov

zabezpečíme vhodný personál hotela formou personálneho lízingu

Zavedenie systému zvýšenia obsadenosti hotelu a zisku

bez využívania zľavových portálov a bez zníženia cien

Sem sa určite budete chcieť vrátiť...

Realizovaný projekt »

Detailná čistota »

Príjemný interiér »